Akreditace Erasmus +
AKREDITACE ŠKOLY V PROGRAMU ERASMUS PLUS 2024–2027 Číslo akreditace: 2023-1-CZ01-KA120-SCH-000189957
Naší škole se, jako jedné z mála škol v České republice, podařilo získat velice cennou akreditaci Erasmus plus. Díky akreditaci může škola každý rok žádat o peníze z fondů EU, které budou využity jednak pro mobility žáků do zahraničí, jednak pro vzdělávání pedagogů.
Pro získání akreditace bylo nutné sestavit dlouhodobý plán vzdělávání žáků a cíle, jichž bude v následujících letech dosaženo.
Naše škola má stanoveny následující tři cíle:
1) Zvýšení kvalifikace učitelů v projektové výuce se začleněním kompetencí (digitální, čtenářskou, matematickou, badatelskou a environmentální) do výuky
V současnosti se na škole snažíme o definování kompetencí a jejich začlenění do předmětů a začínáme s projektovou výukou. Na škole plánujeme zavést projektovou výuku v každém ročníku na 1. a 2. stupni. Proto bychom chtěli získat teoretické znalosti i praktické dovednosti, jak danou výuku zorganizovat, jaké aktivity naplánovat a jakým způsobem hodnotit výsledek i práci žáků.
Také chceme začlenit kompetence do každého předmětu i do projektové výuky a k tomu potřebujeme přesně definovat, co každá kompetence obnáší, jak ji aplikovat ve výuce, a co konkrétně by si měl žák na konci projektů a výuky osvojit.
Při plánování práce jsme zjistili, že nám chybí teoretické znalosti a praktické dovednosti, a tak bychom se rádi zúčastnili školení na dané téma a podívali se do výuky na partnerských školách, kde už mají zkušenosti s projektovou výukou.
2) Zvyšování kvalifikaci učitelů v oblasti hodnocení a práce se žáky s SPU
Během školního roku na naší škole hodnotíme známkou, resp. procenty. Na konci roku jsme začali žáky hodnotit v kombinaci známka a slovní hodnocení (pro zvládnutí kompetencí). Zjistili jsme ale, že víc než 60 procent třídních učitelů na 2. stupni neví, jak správně napsat slovní hodnocení. Proto jsme se rozhodli stanovit jednotný postup a formu, jak dané hodnocení psát.
Také bychom rádi zavedli formativní hodnocení do výuky.
K tomu ale potřebujeme teoretické znalosti, které bychom rádi získali na odborných metodických kurzech. Navíc, potřebujeme i praktické ukázky hodnocení ve výuce, které bychom získali během stínování na partnerských školách, kde už mají zkušenosti s hodnocením.
Na škole máme hodně žáků s poruchami učení, a i přes veškerou snahu, se nám je nedaří úplně zapojovat do hodin. Naším cílem je, aby každý žák dosáhl svého maxima, a proto bychom se rádi inspirovali na odborných kurzech a praxi na partnerských školách.
3) Rozvoj kompetencí (digitální, čtenářský, matematický, badatelský a environmentální) a dovedností u žáků v rámci výuky a práci na projektech
Rozhodli jsme se, že v rámci výuky budeme více klást důraz na rozvoj kompetencí, a ne jenom vědomostí. Proto bychom chtěli zakomponovat kompetence do výuky všech předmětů.
Všechny změny ohledem začlenění kompetencí do předmětů a zavedení projektové výuky mají za cíl pomoct žákům získat potřebné znalosti a dovednosti pro vlastní studium i budoucí život.
Daný způsob výuky bude pro žáky větší motivaci osvojovat si učivo, naučí se správně orientovat v množství informaci, naučí se vyhodnotit vlastní snahu a práci, osvojí si pravidla komunikace, naučí se pracovat ve skupinách, týmu, budou motivování k výuce cizích jazyků a jejich používání.
Tento projekt je realizován za finanční podpory programu Erasmus+ Evropské unie.
Za obsah sdělení odpovídá výlučně Základní škola Mníšek pod Brdy. Sdělení nereprezentuje názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jeho obsahem.
Návštěva ze Slovenska
V týdnu od 21. října do 25. října 2024 jsme v rámci programu Erasmus+ přivítali návštěvu ze slovenské Základní školy s mateřskou školou Vitanová. Navštívili nás 2 paní učitelky a 8 žáků 7. a 8. ročníků. Cílem návštěvy bylo rozvíjení digitálních, jazykových, čtenářských, environmentálních kompetencí a finanční gramotnosti u žáků. Navíc, učitelé a žáci ze slovenské školy se seznámili s chodem školy, organizací výuky, aktivit pro žáky, včetně aktivních přestávek a projektového vyučovaní. Kromě toho, měli možnost zjistit nové informace o historii a památkách Prahy a Mníšku pod Brdy.
Paní učitelky se zúčastnily aktivit stínování a podívali se do hodin programu Začít spolu, do hodin angličtiny, které probíhají s rodilým mluvčím a do hodin projektového vyučování v 9. třídách.
Žáci se zúčastnili aktivit s rodilým mluvčím na téma Halloween, projektového vyučování 9. ročníků na téma time management a wellbeing, projektu cirkulární školy s tématem třídění odpadů, aktivit na rozvíjení čtenářské gramotnosti v rámci českého jazyka a hodin finanční gramotnosti. Poslední den spolu se žáky naší základní školy vytvořili společnou prezentaci v programu Canva (viz příloha článku).
Odpoledne bylo vyhrazeno pro výlety do Prahy a Mníšku pod Brdy. Učitelé a žáci ze Slovenska podnikali výlety spolu s našimi učiteli a žáky, kde navštívili Národní technické muzeum a Národní muzeum. Kromě toho učitelé a žáci měli možnost podívat se na Pražský hrad, Karlův most, Staroměstské a Václavské náměstí.
Ve čtvrtek jsme návštěvě představili svoje město Mníšek pod Brdy, účastnili se prohlídky zámku, společně jsme vyšli na Skalku, obdivovali nádherný výhled na Mníšek a opékali jsme buřty. Výlet jsme skončili v cukrárně jako sladkou tečkou na závěr. Den ale končil večerní svatou mší v kostele sv. Václava.
Učitelé a žáci si návštěvu užili, kromě nových vědomostí a zážitků vznikla i nová přátelství. Společně se proto těšíme na naši návštěvu slovenské školy koncem školního roku.
Informace o návštěvě najdete i na webových stránkách slovenské školy:
A na tomto odkazu naleznete prezentaci
a v připojené fotogalerii několik fotografií z návštěvy .....