Žákovský školní parlament

Podařilo se nám zajistit  návštěvu kovárny v Kytíně jako poděkování za práci Vašeho dítěte v žákovském školním parlamentu. Drobné občerstvení bude zajištěno v rámci prohlídky (koláč, čaj, kakao)

 

  •  sraz  před školou  -  pondělí 22.5. 2017 v 7,55 – 8,00 hod.

 

  • s sebou – batoh, malou svačinu, pití a peníze

        (občerstvení, prohlídka kovárny a vyzkoušení si kovářského řemesla  – 80Kč +   jízdenka MHD z Kytína do Mníšku pod Brdy)

 

  • návrat  – 5.vyučovací hodina

 

Těšíme se

Vlaďka a Gábina

Před jarními prázdninami navštívili zástupci školního parlamentu 1.a 2.stupně Poslaneckou sněmovnu PČR. Exkurze proběhla úspěšně, tímto tedy všem žakům děkujeme.

Doplňující info:

žáci 1.stupně

– jízdenka MHD z Mníšku do Prahy stála 27 Kč i se 3 hod. cestování MHD po Praze

– jízdenka MHD z Prahy do Mníšku stála 20 Kč, celkem tedy žáci zaplatili 47 Kč – vzhledem k velkému počtu dětí byla doprava hrazena hromadně, jízdenky k nahlédnutí u p. Pirichové

žáci 2.stupně si dopravu hradili sami

Hezké dny všem přejí

Gábina Doležalová a Vlaďka Pirichová

Podařilo se nám zajistit pro zástupce žákovského parlamentu naší školy návštěvu Poslanecké sněmovny PČR včetně výkladu a prohlídky prostor.

6.2. 2017 – 1.stupeň

9.2.2017 – 2.stupeň

 

Sraz vždy před školou v 7,50 – 8,00 hod. S sebou batoh, svačinu, pití, peníze na cestu MHD tam a zpět. Návrat 5.vyučovací hodinu.

Těšíme se

Gábiana a Vlaďka

14.11.2016 proběhla volba předsedy, místopředsedy a zástupců našeho školního parlamentu. Byli zvoleni tito žáci.

 

  • Pro 1. stupeň:

Předseda: Vanesa Hlavatá (5.A)

Místopředseda: Jan Faměra (3.B)

Zástupci: Alžběta Romová (3.A), Natali Pirichová (2.D)

 

  • Pro 2. stupeň:

Předseda: Tomáš Beran (9.A)

Místopředseda: Tadeáš Richter (9.B)

Zástupce: Martina Mesteková (7.A)

Žákovský školní parlament se poprvé sešel 10.10. 2016. Setkání přineslo nová témata k řešení, žáci jsou připraveni k hledání společných cest a ke spolupráci. Těšíme se na viděnou. Gábina a Vlaďka

Předseda: Otto Šturma, 8.A

Místopředseda: Tomáš Beran, 8.A

Školní parlament druhého stupně se od začátku školního roku sešel několikrát. Nějaký čas trvalo, než jsme se společně seznámili a vysvětlili si pravidla budoucí spolupráce. Při každém setkání jsme diskutovali o věcech, které nás ve škole trápí a které bychom chtěli změnit.

Celý článek »»

Předseda: Anna Petrů, 3.B

Místopředseda: Heda Mikolášová, 4.B

Vedoucí časopisu Školáček: Vanesa Hlavatá, 4.A

Školní parlament prvního stupně se od začátku školního roku sešel několikrát. Po počáteční fázi vzájemného seznamování jsme začali společně připravovat první číslo školního časopisu. Školní časopis prvního stupně je projekt, který jsme si společně vybrali na tento školní rok.

Celý článek »»

Další schůzka školního parlamentu proběhne odděleně:

2. – 4. třídy: v pondělí 11.května od 7,15 hod. v 1.D

5. – 9. třídy: v pondělí 4.května

Ve středu 22.dubna proběhla akce – Den Země s turistikou, pořádaná školním parlamentem.

Den Země je svátek naší Země, planety, která jediná ze všech planet sluneční soustavy umožňuje existenci života – lidí, živočichů i rostlin. Dává nám vzduch, který dýcháme, vodu, kterou pijeme, jídlo, bez kterého bychom nemohli být, prostor, ve kterém žijeme a mnoho dalšího.

Náplní této akce byl úklid v okolí školy a na některých místech v Mníšku pod Brdy, plnění úkolů po cestě k cíli, které si vždy pro třídu připravili jejich parlamentáři a které byly zaměřeny právě na téma naše Země, turistika. Nakonec každá třída hledala v cíli svůj poklad. Cílem druhého stupně bylo dojít na poutní místo Skalka, třídy prvního stupně měly cíl různý, paní učitelky si ho volily samy. Některé třídy šly k Zadnímu rybníku, ke Svatému Václavu, na Marjánu, k lesu u jeřabin a některé vyrazily do Kytína nebo na Malou svatou horu.

Počasí nám přálo, sluníčko nám svítilo na cestu a myslím si, že se akce všem vydařila Mrkajici.

img-8710-nahled img-8716-nahled 2015-04-22-08-48-15-nahled

dsc-0087-nahled img-7616-nahled zlaty-list-2015-086-nahled

p4224612-nahled unnamed-nahled 20150422-093634-nahled

Další oddělená schůzka školního parlamentu proběhne:

2. – 4. ročník: v pondělí 23.3. od 7,15 v 1.D

5. – 9. ročník: v pondělí 30.3. od 8,00, učebna bude doplněna

Parlamentáři si na schůzku přinesou – 3 připravené úkoly ke Dnu Země s turistikou, návrh diplomu.

pondělí 9.února proběhlo první setkání celého školního parlamentu v roce 2015.

Na této schůzce jsme projednávali celoškolní akci s názvem Den Země s turistikou. Všechny třídy budou mít v tento den stanovený cíl, kam mají dojít (den bude upřesněn). Po cestě do cílového stanoviště budou plnit úkoly na téma – ochrana přírody, turistika, které si připraví parlamentáři. Návrhy mají předložit na příští, oddělené schůzce a to 2. března. Ještě než tato akce nastane, připravíme spolu s parlamentáři nástěnku s materiály na téma Den Země, turistika a s více informacemi k tomuto dni. Veškěré materiály na nástěnce budou vytvořeny všemi třídami na naší škole.

Dalším úkolem parlamentářů je provést průzkum ve svých třídách, o jaké zeleninové saláty a mléčné výrobky by měli žáci zájem. Tento úkol jsme dostali od školní jídelny. I tento úkol budeme projednávat 2. března.

Těšíme se na další shledání 2. března:

2. – 4. třídy v 7,15 hod. v 1.D 

5. – 9 třídy v 7,30 hod. v učebně č. 118

img-8001-nahled img-8003-nahled img-9804-2-nahled

Další společné setkání parlamentu (2. – 9. třída) se uskuteční v pondělí 9.2. od 7,50 hodin ve školní jídelně.

Poslední schůzka celého školního parlamentu v r. 2014 se konala ve školní jídelně a jako hosté byli pozváni ředitelka školy Mgr. M. Pažoutová a ved. školní jídelny paní Charvátová a p. Mgr. Navara (dozor ).

img-7252-nahled img-7259-nahled img-7253-nahled

Program:

 1. Zhodnocení celoškolního projektu  Krabice od bot

Poděkování patří  všem parlamentářům, kteří se podíleli na zajištění propagace  projektu a všem žákům školy, kteří nashromáždili kolem 400 krabic s dárky  pod vánoční stromeček pro děti ze sociálně slabších rodin.

Celý článek »»

Dnešní schůzku řídil předseda ŠP Radim Beneš.Big grin

Zhodnotili jsme, jak se nám ve třídách povedl Den Naruby. Pochvalu dostali Tadeáš a Milan ( 7.B ), Klára ( 6.B ) a Vojta ( 9.A ) za nejaktivnější podíl na přípravách a organizaci  této celoškolní akce. Fotografie vyvěsíme na nástěnku ŠP.

Náš parlament se dohodl, že propagačně zajistí předvánoční projekt Krabice od bot http://www.krabiceodbot.cz/.

Z podnětu vedení školní jídelny provede průzkum oblíbenosti nápojů ve všech třídách.

Školoní parlament pozve na své příští zasdánání paní ředitelku.Mrkajici

Úkoly parlamentářů :

1. Na třídnické hodině 8.12. každá třída vyrobí 1 – 2 makety dárkové krabice  a vyrobí propagační letáčky k projektu Krabice od bot

2. Parlamentáři provedou ve svých třídách průzkum oblíbenosti nápojů

3. Parlamentáři ve svých třídách shromáždí náměty k diskuzi s paní ředitelkou

Příští schůzka školního parlamentu se koná v pondělí 15.12. v 8. 00 hod. ve školní jídelně.

Oddělená schůzka školního parlamentu (2. – 4. ročník a 5. – 9. ročník) se bude konat v pondělí 1.12.2014.

pb121641-nahledpb121606-nahled

pb121609-nahled pb121642-nahled pb121644-nahled

 

img-6708-nahled img-6707-nahled img-6726-nahled 

img-6736-nahled img-6741-nahled img-6744-nahled

img-6747-nahled img-6752-nahled img-6764-nahled

pb121653-nahled pb121657-nahled

Na této schůzce jsme měli hosta – paní ředitelku Mgr. Michaelu Pažoutovou.

V třídnických hodinách si parlamentáři připravili spolu se spolužáky dotazy a připomínky. Diskuze se týkala vybavení tříd a školy ( projektory, wifi, IT, žaluzie), organizace školního života (přestávky venku), školní jídelny (fronty), zajištění bezpečnosti žáků (vrátný) a také nevhodného chování některých žáků (nepořádek,ničení školního majetku). Děkujeme paní ředitelce za účast, vstřícnost a zodpovězení všech dotazů.Mrkajici

V druhé části schůzky parlamentáři informovali o přípravách svých tříd na Den naruby – organizace výuky, učit budou žáci, oblečení naruby, originální účesy, vizitky s obrácenými jmény. Této celoškolní akce se zúčastní i třídy z 1. stupně ( kromě obráceného vyučování ) pod vedením svých třídních učitelek.

Rozdělili  jsme si a upřesnili úkoly spojené s přípravou DN – projev ve školním rozhlase, vytvoření info-letáku, fotografování , propagace na nástěnce, roznášení letáků do tříd a po celé škole. Do příprav se zapojily některé třídy z 1. i 2. stupně tím, že v třídnické hodině nebo při výtvarné výchově děti kreslily plakátky na výzdobu tříd a školy.

Těšíme se na Den naruby, který bude ve středu 12.11. od 8. 00 hod. po dobu celého vyučování a doufáme , že se zúčastní všichni žáci i učitelé naší školy.Smejici se

V pondělí 3.listopadu se uskutečnila další schůzka parlamentářů z prvního stupně. Všechny parlamentáře moc chválím, že na schůzku po podzimních prázdninách nezapomněli a že jsme se sešli v plném počtu Mrkajici. Na tomto setkání jsme zhodnotili akci Den stromů. Shodli jsme se na tom, že se akce velice podařila a proto se těšíme na další.

Ve středu 12.11. proběhne DEN NARUBY jako celoškolní akce. Na pondělním setkání parlamentáři vytvářeli letáčky k této akci a byli jim předány podrobné informace k tomuto dni. Myslíme si, že to bude velice vydařený den. Jen si ráno, než půjdeme do školy, nesmíme zapomenout obrátit tričko, protože nás čeká Den naruby Big grin.

img-6609-nahled img-6612-nahled img-6613-nahled

img-6615-nahled img-6616-nahled img-6617-nahled

V pondělí 20.října se celý první stupeň zúčastnil akce s názvem Den stromů. Tento projektový den vymyslela třída 4.C v rámci úkolu parlamentu – celoškolní akce. Veškeré práce tříd jsou vyvěšeny na nástěnce školního parlamentu. Povedlo se vyfotit i pár tříd oblečených do barev stromů.

Den stromů je svátek, který se slaví po celém světě od poloviny 19. století. Datum oslav Dne stromů se liší podle klimatických podmínek jednotlivých zemí. Vznikl v USA, ve státu Nebraska, když osadník a novinář J. Sterling Morton začal v okolí svého domu sázet stromy, protože v širokém okolí žádné nebyly. Dne 10. dubna 1872, v první celostátní ‚Arbor Day‘ byl v Nebrasce zasazen více než jeden milion stromů.

img-6527-nahled img-6506-nahled img-6505-nahled

img-6507-nahled img-6516-nahled img-6508-nahled

dscn6064-nahled img-6504-nahled img-6528-nahled

V úvodu naší schůzky jsme si zahráli hru Upíři a Společné zájmy. Pak jsme mluvili o smyslu a cílu parlamentu a jak se připravit na vystoupení před svou třídou.

Odhlasovali jsme si, že uspořádáme celoškolní akci Den naruby. Ve skupinkách po čtyřech jsme si utřídili nápady a na archy zapisovali, co bychom všechno mohli v ten den podniknout. Očekáváme, že ještě více nápadů vznikne ve třídách.

Pro realizaci našeho projektu Den naruby jsme si stanovili jednotlivé kroky – cíl, rozdělení úkolů, časový harmonogram, propagace.

Také jsme se dohodli, že na příští schůzku pozveme paní ředitelku a parlamentáři zjistí ve svých třídách, jaké dotazy, vzkazy či návrhy  jejich spolužáci pro paní ředitelku mají.

Den naruby je vyhlášen na středu 12.11.PĹ™ekvapenĂ˝

Příští schůzka ŠP se koná v pondělí 3.11. v 7.30 hod. v jazyk. učebně 1. patro.

   sazeni V pondělí 29. září a 13. října proběhla setkání parlamentu 2. – 4. tříd. Na prvním setkání byli parlamentáři seznámeni se stanovami školního parlamentu a podepsali slib. Na této schůzce všichni parlamentáři odevzdávali první úkol, na kterém spolupracovali s celou třídou. Úkol byl velice zajímavý. Všechny třídy vymýšlely celoškolní akci. Některé projekty (úkoly) se opravdu povedly, budou se realizovat během školního roku. Prvním aktuálním projektem je akce „Den stromů“, která proběhne 20. října (vymyslela třída 4.C). Na druhém zasedání jsme probírali, jak tento projekt proběhne. Žáci, učitelé a vedení školy přijdou v pondělí 20. října oblečeni do barev stromů Big grin a všichni se společně zapojí do tematicky zaměřených činností. Veškeré práce budou vyvěšeny na nástěnce školního parlamentu. 

Parlamentáři a jejich role v žákovském školním parlamentu:

2.A Laura Neméthová – propagátor

2.B  Natálie Frintová – grafička, Anna Petrů – propagátorka

2.C  Nikol Vopičková – role bude doplněna, Saifrtová Terezie – role bude doplněna

3.A Adéla Zemanová – propagátorka, Vanesa Hlavatá – rychlá spojka

3.B Karolína Štorkánová – propagátorka, Heda Mikolášová – pomocnice místopředsedkyně

3.C  Lukáš Paclík – ajťák, Anna Neuerová – ajťačka

3.D Marie Bartáková – grafička, Jakub Špaček – rychlá spojka

4.A Emily Faměrová – místopředsedkyně, mluvčí, Jan Herynek – ajťák

4.B  Aneta Kalertová – grafička, Veronika Vinská – propagátorka, Ludmila Kretschmerová – zapisovatelka

4.C  Justina Nádvorníková – fotografka, Catherine Weigl – fotografka

Příští schůzka ŠP se koná v pondělí 3.11. v 7.15 hod. ve třídě 1.D.

 

 

 



V pondělí 29.9. ráno jsme se poprvé sešli v tomto škol. roce odděleně parlamenťáci z 5.-9. roč. a uvítali mezi sebou nové členy.

Program: 

1. Řada podle . . . , Vlk a Karkulka, Síť přání  - to jsou názvy her, kterými jsme zahájili naši schůzku, abychom se lépe poznali a také ostatním řekli, co si přejeme v našem parlamentu.

2. Noví parlamentáři podepsali Slib člena ŠP, že budou dodržovat stanovy a zkrátka, že se budou snažit.

3. V novém složení jsme si museli ujasnit a znovu přerozdělit různé role v parlamentu.

Nově obsazené funkce: Vojta Vojíř – fotograf, Veronika Mašková – zapisovatel, Markéta Netrefová – časoměřič, rychlé spojky jsou – Dominik Hájek, Markéta Moravcová

4. Návrhy celoškolní akce - nápadů ze tříd bylo hodně, např. orientační běh, fotbalový turnaj nebo turnaj v házené, uspořádání divadel. představení pro ml. žáky, Halowenský večer, Den naruby, Den barev atd. Počkáme ještě na návrhy z parlamentu 1.-4. roč. a budeme se tím zabývat příště.

Vedení schůzky si poprvé vyzkoušel náš nový předseda Radim.

Příští schůzka se koná v pondělí 13.10. v 7.30 hod. (jazyk. učebna 1. patro).

 

 

V novém školním roce se sešel náš parlament také v obměněném složení. Někteří parlamentáři odešli ( třeba deváťáci na střední školy, páťáci na osmiletá gymnázia), nebo neměli chuť dál pokračovat.  Na jejich místa nastoupili noví zástupci tříd, kteří mají o práci v ŠP zájem a kteří byli zvoleni svými spolužáky na první třídnické hodině v letošním škol. roce.

V současné době má parlament 37 členů, zástupců 2.-9. tříd.

Hlavním bodem programu prvního zasedání byla volba nového předsedy ŠP a jeho zástupců. Kandidáti na tyto pozice  se sami představili a pronesli krátkou řeč, ve které zdůvodnili,proč se ucházejí o tyto funkce a jak si představují své působení i práci celého parlamentu v tomto roce. Pak proběhly tajné volby a volební komise vyhlásila tyto výsledky:

1. Předseda školního parlamentu :               Radim  Beneš 8.A

2. Místopředseda  pro 1. stupeň (2.-4.roč.) :  Emily  Faměrová 4.A

3. Místopředseda pro 2. stupeň (5.-9.roč.) :   Estella Yvone Marlowe 5.A

V závěru našeho zasedání přišli parlamentáře pozdravit a popřát hodně úspěchů v novém školním roce paní ředitelka Mgr. M. Pažoutová a zástupce našeho města pan M. Navrátil.

Příští schůzka školního parlamentu se koná dne 29.9. a bude probíhat odděleně pro 1.stupeň v 7.15 hod. a pro 2.stupeň v 7.30 hod.

Parlamentáři si připraví návrhy ze svých tříd na uspořádání nějaké zajímavé a zábavné  aktivity pro celou školu.

img-9789-2-nahled img-9793-2-nahled img-9794-2-nahled

img-9803-2-nahled img-9804-2-nahled img-9806-2-nahled

img-9808-2-nahled img-9810-2-nahled img-9812-2-nahled

img-9815-2-nahled img-9817-2-nahled img-9820-2-nahled

1. schůzka celého školního parlamentu se koná v pondělí 15.9. v 8. 00 hod. ve školní jídelně.

Na setkání se všemi starými i novými parlamenťáky se těší

Dagmar Kubová a Adéla Tupá.Smejici se

img-5384-nahled Dne 23.6. proběhla poslední, společná schůzka žákovského parlamentu. Zasedání začalo ve školní jídelně, kde jsme zhodnotili naši práci za druhé školní pololetí, odsouhlasili jsme prodloužení mandátu na příští školní rok, a to po schválení ve všech třídách. Na této schůzi byla i paní ředitelka, která parlamentářům zodpověděla veškeré jejich připomínky, dotazy. Poté jsme se přesunuli k Zádnímu rybníku, kde jsme hráli různé hry a opékali špekáčky. Bylo to příjemné zakončení naší činnosti pro tento školní rok.

img-5387-nahled img-5391-nahled img-5397-nahled

img-5404-nahled img-5419-nahled img-5421-nahled

img-5425-nahled img-5476-nahled img-5487-nahled

img-5496-nahled img-5499-nahled 
img-5508-nahled

Naše schůzka začala zážitkovými aktivitami v komunitním kruhu. MrkajiciZahráli jsme si hry Bagr – jahoda  a Na sousedy, při kterých jsme trénovali pozornost a procvičili jsme si křestní  jména  parlamentářů.

Všichni parlamentáři zaslouží pochvalu za splněný úkol. Přinesli lístečky  se seznamem závad a  požadavků na opravy ve svých kmenových učebnách, který zpracovali  společně se svými spolužáky na třídnických hodinách a který byl předán paní ředitelce.

Zvláštní pochvalu si zaslouží Radek Holub a Lukáš Uvíra  ze 7.A za nově natřenou schránku ŠP a Tadeáš Richter a Milan Rovný  z 6.B za příspěvek do Zpravodaje -  Co děláme v parlamentu? Poděkování patří  také Tomáši Martínkovi z 9.A za pomoc při zkompletování a dokončení  emailových adres všech parlamentářů a Tereze Šikolové z 8.A za svědomité zastupování  nepřítomného předsedy školního parlamentu.

Parlamentáři ve svých třídách také projednali a získali souhlas spolužáků s prodloužením jejich mandátu na celý příští školní rok.

Všichni  přítomní parlamentáři dostali za úkol promyslet do příštího setkání odpověď na otázku : „ Co bychom mohli  v příštím školním roce na práci našeho parlamentu zlepšit ?“

Poslední schůzka celého školního parlamentu v tomto školním roce bude v  pondělí  23.6. v 8.00 hod. ve  školní  jídelně. Následovat bude zážitkové dopoledne v přírodě.

hvezdicka-razitko-pochvala-nahled V pondělí 2.6. proběhla poslední oddělená schůzka školního parlamentu. Na tomto setkání jsme s parlamentáři hodnotili úkol z předešlé schůzky – plakátek na téma – Co se mi ve škole nelíbí a co proto mohu udělat (spolupracovali se svou třídou). Všechny parlamentáře chválím za splnění úkolu a musím říci, že se úkolu zhostili skvěle. Kopie plakátků byly předány paní ředitelce a naleznete je vylepené na stěně („nástěnce“), naproti třídě 3.A. Jelikož se od 16. června jede na školy v přírodě, odpadne oddělené setkání 16.6. Všechny parlamentáře si ale svolám, za pomoci rychlých spojek Big grin, některý den v příštím týdnu, o velké přestávce, kde zhodnotíme naši práci za tento školní rok.

23.6. proběhne závěrečná, společná schůzka žákovského parlamentu – od 8,00 ve školní jídelně. Poté půjdeme ven na společné rozloučení.

PĹ™ekvapenĂ˝ Tato schůzka bylá nová v tom, že celý její průběh si organizovali , řídili i hodnotili  sami parlamentáři, i když zatím  s pomocí koordinátora p. uč. D.Kubové. Vedení zasedání se ujala Tereza Šikolová a pomáhala jí Veronika Mašková. Spolu  také pořídily zápis ze schůzky:

V pondělí 19. května jsme se sešli opět v 7.30 hod. Zhodnotili jsme celou naši dosavadní činnost a jak se nám daří plnit uložené úkoly. Dokončili jsme rozdělení rolí ( funkcí ), máme vytvořená pravidla, musíme zajistit ještě několik fotek na tablo, chceme si vytvořit logo ŠP, obnovit schránku důvěry, dokončit  instalaci emailových adres, předali jsme školní jídelně návrhy jídelníčků, ale také připomínky. Na náš požadavek nám vyhověly paní kuchařky a začaly nosit na hlavách čelenky.

Předali jsme paní ředitelce naše návrhy na vylepšení života ve škole . S tím souvisí i to, že sepíšeme ve všech třídách konkrétní  požadavky na opravy  žaluzií  a dalších závad v jednotlivých učebnách.

Nesouhlasili jsme s úvahou o rezignaci parlamentáře z 9. roč. Diskutovali jsme o návrhu změnit funkční období parlamentáře tak, aby trvalo po dobu jednoho školního roku od září do konce června, tzn. volby do ŠP by byly na podzim. S tím souvisí i nápad  prodiskutovat ve všech třídách návrh na  prodloužení  našeho  mandátu na funkci parlamentáře do konce příštího školního roku.

Rozdělení  rolí :

Předseda :  Honza Nový

Místopředseda :  Tereza Šikolová

Nástěnkáři :  Linda  Oláhová, Simona Šedivá

Fotografové :  Radek Holub, Tomáš Dvořák

Rychlé  spojky :  Pepa Prachař, Tomáš Martínek

Ajťáci :  Veronika Mašková, Jakub Potměšil

Tiskoví mluvčí , propagátoři : Tadeáš Richter, Milan Rovný

Grafik : Tomáš Beran

Časoměřiči :  Lucie Zemanová, , Adéla Procházková

Zapisovatel :  Pavel Zamazal

 

 Smejici se Do prázdnin zbývá už jen pár týdnů, tudíž dvě schůzky parlamentu. Ta příští pro 5. – 9. roč. bude opět v pondělí  2.6. v 7.30 hod. v jazykové učebně 1. patro.

Ve dnech 5.5. a 19.5. proběhly další dvě schůzky odděleného školního parlamentu. Na těchto setkáních jsme s parlamentáři hráli skupinové prožitkové aktivity a poté určovali role v našem parlamentu.

Slovo role dříve znamenalo pergamenový svitek, na kterém měli herci napsanou svoji část textu k hraní. Dnes roli chápeme jako očekávané chování odpovídající nějaké pozici či funkci.

img-0151-nahled img-0152-nahled

img-0153-nahled img-0154-nahled

Parlamentáři si určili své role:

Estella Marlowe – místopředseda (pomáhá předsedovi a koordinátorovi, dohlíží na plnění úkolů)

Heda Mikolášová – pomocník místopředsedy (pomáhá místopředsedovi)

Laura Neméthová – propagátor (pomáhá koordinátorovi s nástěnkou)

Adéla Zemanová – propagátor

Veronika Vinská – propagátor

Vanesa Hlavatá – rychlá spojka (co nejrychleji sežene všechny parlamentáře, když je potřeba)

Bedřich Břicháček – rychlá spojka

Tomáš Ondrejčík – tišič (tiší parlamentáře při skupinových prací, pokud jsou moc hluční)

Lukáš Paclík – časoměřič (hlídá určený čas na práci)

Emily Faměrová – mluvčí (mluví za skupinu parlamentářů 1.-4. tříd)

Ludmila Kretschmerová – zapisovatel (zapisuje důležité informace ze schůzek)

Aneta Kalertová – grafik (kreslí obrázky ke skupinovým pracím, zdobí práce parlamentářů)

Anna Melichová – grafik

Klára Hrdličková – grafik

Jáchym Kučera – ajťák (tvoří plakáty, letáky na počítači)

Bořek Icha – ajťák

V pondělí 19.5. dostali parlamentáři úkol – vytvořit plakátek s obrázkem (nebo fotkou, obrázkem na počítači) na téma co se mi ve škole nelíbí (zapsáno v zápisníku na str. 25) a k obrázku napsat, co by pro to mohli parlamentáři udělat = 1plakátek za třídu, tvoří oba parlamentáři společně. Úkol odevzdají do středy 28.5. koordinátorovi.

Další schůzka odděleného parlamentu – pondělí 2.6. od 7,00 ve 4.A.

Tentokrát jsme se sešli celý školní parlament v počtu 38 zástupců 1. – 9. tříd.

Měli jsme pozvané dva hosty – paní ředitelku  naší školy Mgr. M. Pažoutovou a ředitelku školní jídelny paní D. Charvátovou.

Paní Charvátová omluvila svou nepřítomnost, ale zaslala nám své poděkování a hodnocení dětmi navržených  jídelníčků. Nejlépe sestavený jídelníček měly třídy 3.C a 6.A.

Uvedla, že většina navržených jídel se vaří, navržená fastfoodová jídla podávat nelze a některé návrhy jídel byly příliš finančně náročné, např. losos. Uvítala by další podněty od žáků, nové recepty zdravé výživy a nápady na nová jídla, která se dosud v jídelně nevaří a budou finančně přijatelná.

Hlavním bodem programu bylo vyhodnocení ankety – Co se nám ve škole líbí a co bychom chtěli změnit. Všichni parlamentáři projednali ve svých třídách hodnocení , náměty a připomínky, které za každou třídu zvlášť tlumočili paní ředitelce. Týkaly se materiálního vybavení učeben i celé školy a drobných oprav, provozu v šatnách, provozu školní jídelny, požadavku na automat na bagety, zavedení wifi do tříd, zvonění o přestávkách, zavedení tabletů do výuky,klasifikace a rozvrh, chování některých žáků apod.

Na některé připomínky reagovala paní ředitelka ihned a slíbila, že dalšími se bude vedení školy zabývat  a podle možností je postupně  řešit.

Příští schůzka školního parlamentu se bude konat  v pondělí  19.5. odděleně,  1. – 4. ročník  v 7.00 hod.( učebna 4.A) a 5. – 9. roč. v 7.30 hod.( jazyk. učebna 1. patro).

Dne 14.4. jsme se sešli  na schůzce školního parlamentu odděleně zástupci  5. – 9. tříd..

Hodnotili jsme , co se nám dosud podařilo:

1.       Návrhy jídelníčku pro školní jídelnu.

Tento úkol splnili všichni parlamentáři z 1. i 2. stupně a zaslouží si pochvalu. Se svými spolužáky projednali a sestavili návrhy oblíbených jídel a snažili se dodržovat pravidla spotřebního koše. Návrhy budou předány paní Charvátové, ředitelce školní jídelny.

2.       Zavedení  emailových adres pro všechny členy školního parlamentu.

Poděkování patří panu K.Fialovi a pochvalu si zaslouží Honza Nový a Tomáš Martínek, kteří aktivaci adres zajistili nejen organizačně, ale  i výraznou pomocí zejména mladším parlamentářům z 1. stupně. Všem parlamentářům byl odeslán zkušební email, ale ještě ne všichni na něj zareagovali.

3.       Příprava tabla členů školního parlamentu.

Všichni parlamentáři se úspěšně podrobili fotografování ( K.Fiala) a vybrali si z různých variant snímků, který se jim líbil. Výrobu fotek na tablo svěříme profesionální firmě a zhotovené tablo zavěsíme v přízemí školní budovy.

Sestavili  jsme si pravidla:

Parlamentáři nejprve individuálně, pak ve skupinách a nakonec  všichni jako jeden tým promysleli, zformulovali a nakonec sestavili pár jednoduchých pravidel, kterými se budou při své práci v parlamentu řídit. Patří sem pravidelná účast na schůzkách ( v případě absence zajištění náhradníka), spolupráce, naslouchání, upřímnost, respekt a tolerance.

Dělba práce, role :

Spolupráce a aktivní zapojení všech do práce ŠP vyžaduje rozdělit si role, které budou jednotlivci zastávat , a z toho vyplývající úkoly, které budou plnit. Diskutovali jsme o náplni práce  jednotlivých rolí a dohodli jsme se, že kromě předsedy a místopředsedy  budeme mít i zapisovatele, časoměřiče, fotografa, grafika, nástěnkáře, rychlou spojku, případně jiné. Z této diskuze vyplynul úkol : Do 30.4. odevzdat vyplněný pracovní list -  Co dělám v parlamentu já.

 

Úkol pro všechny  členy  školního parlamentu, termín 30.4.

Spolužáků ve třídě se zeptejte, co si myslí o škole. Co se jim ve škole líbí a co by se ve škole mohlo změnit. Odpovědi za celou třídu zpracujte písemně (5. – 9.roč. –  pracovní list, 1.– 4. ročník – zápisník )  a podepsané s uvedením třídy odevzdejte nejpozději do 30.4. p.uč. Kubové a p.uč. Tupé.   Vašimi dotazy, návrhy a připomínkami  k životu na naší škole se bude zabývat vedení školy.

Schůzka celého školního parlamentu bude v pondělí  5. května v 8.00 hod.  ve školní jídelně.

img-4332-nahled img-4333-nahled Dnes 14.4. se uskutečnila první oddělená schůzka školního parlamentu. Schůzku jsme začali v ranním kruhu aktivitou „Kdo má míček, má slovo“. Děti povídaly o tom, proč chtějí být v parlamentu a na co se v parlamentu těší. Poté jsme si zopakovali, co dělá parlamentář a začali jsme vytvářet pravidla, která budou dávat dětem oporu pro samostatnou práci. Všechny parlamentáře musím moc pochválit, pracovali samostatně jako jeden tým. Každý parlamentář dostal svůj zápisník, který nám bude k dispozici na každé schůzce.

Jaká pravidla děti vytvořily ?

Mrkajici Nasloucháme, když mluví jeden z nás.

Big grin Spolupracujeme, jsme jeden tým.

Cool Chodíme na schůzky parlamentu.

Vyplazly jazyk Nosíme si na schůzky zápisník, desky a tužku.

PĹ™ekvapenĂ˝ Když něčemu nerozumíme, tak se zeptáme.

img-4315-nahled img-4318-nahled img-4319-nahled

img-4321-nahled img-4322-nahled img-4324-nahled

img-4326-nahled img-4327-
nahled img-4329-nahled

Další schůzka školního parlamentu (1. – 4. ročník) proběhne v pondělí 28.4. opět od 7,00 ve 4.A. Společná schůzka školního parlamentu proběhne 5.5. v 8,00 ve školní jídelně. 

Úkol: Spolužáků ve třídě se zeptejte, co si myslí o škole. Co se jim ve škole líbí a co by se ve škole mohlo změnit. Odpovědi za celou třídu zpracujte písemně do zápisníku na str. 9 (každý si zapíše do svého zápisníku). Zápisníky odevzdáte mě, nejpozději do 30.4. 

Děkuji Adéla T.

V pátek 28.4. jsme místo vyučování měli zážitkové dopoledne, během  kterého  se všichni parlamentáři od těch nejmenších až po ty nejstarší  mohli lépe poznat a skamarádit., naučit se spolupracovat a společně si pohovořit třeba o tom, jaký by měl být správný parlamenťák.Náplní celého dopoledne byly společné hry a zábavné aktivity  na zahradě i v budově školní družiny.

Nejdříve jsme si zahráli  dvě pohybové hry, které byly dobré na uvolnění na začátku našeho setkání.Vlastně jsme se všichni stali herci.

 

Evoluce -  v evolučním vývoji  jsme se postupně proměňovali  od měňavky přes rybu, opici až po člověka, vždy ve dvojicích však mohl postoupit na vyšší vývoj. stupeň jen ten, kdo si střihnul a vyhrál.

img-4066-nahled img-4069-nahled img-4070-nahled

Hra na zvířátka -  utvořili jsme kruh a podle nahodilého výběru vždy jedna trojice vedle sebe stojících dětí musela předvést rukama, nohama, zkrátka celým tělem  – kachnu, opici, slona nebo palmu.Bylo to zábavné.

img-4081-nahled img-4083-nahled img-4089-nahled

Představování se – stáli jsme ve dvou kruzích vnitřním a vnějším čelem proti sobě, pozdravili jsme se podáním ruky, představili jsme se navzájem křestním jménem a z které jsme třídy. Pak jsme se ve směru hodin. ručiček posunuli o jednoho a tak to šlo pořád dokola, až jsme se všichni ve dvojicích vystřídali a navzájem seznámili.

img-4109-nahled img-4111-nahled img-4118-nahled

Abeceda – dostali jsme za úkol seřadit se do jedné řady podle svých křestních jmen v abecedním pořádku. Tak tohle nebylo vůbec jednoduché, zejména pro ty nejmenší a také proto,že nás bylo skoro čtyřicet. Starší museli pomáhat mladším a také se ukázalo, kdo má jaké organizační či vůdcovské schopnosti. Nakonec jsme to zvládli na jedničku a odměnou byl nejen potlesk, ale i bonbón.

img-4125-nahled img-4128-nahled img-4140-nahled

Elektrika – to se držíte v řadě nebo v kruhu všichni za ruce  a od učitele vyjde dvakrát krátký stisk rukou na obě strany postupně mezi všechny žáky. Dá se natrénovat i rychlost reakcí.

img-4144-nahled img-4141-nahled img-4142-nahled

Ideální člen parlamentu – této aktivitě jsme věnovali nejvíce času. Nahodilým rozřazením jsme byli rozděleni do šesti skupin a dostali jsme za úkol vytvořit správného parlamenťáka v životní velikosti.

Ten nejmenší z nás si lehl na balicí papír, ostaní  obkreslili  jeho obrysy a pak už jen dokreslili detaily ( oči, uši, ústa, srdce . . . ), vybarvili ho a dopsali, jaké by měl mít vlastnosti, schopnosti, dovednosti.

Na závěr všechny skupiny svého ideálního parlamentáře představili ostatním a za úspěch sklidily pochvalu a potlesk.

Ty tři hodiny příjemně stráveného společného času nám utekly  velice rychle a teď už nás čeká v našem parlamentu nejen zábava, ale docela i vážná práce.

img-4147-nahled img-4152-nahled img-4150-nahled

img-4166-nahled img-4176-nahled img-4173-nahled

img-4187-nahled img-4191-nahled img-4183-nahled

img-4200-nahled img-4204-nahled img-4195-nahled

V pondělí 24.3. proběhlo 2. zasedání našeho nového školního parlamentu. Volili jsme předsedu a dva místopředsedy ŠP.

Nejdříve jsme se dozvěděli, co bude náplní jejich práce a jaké by měli splňovat požadavky, a pak se přihlásilo šest kandidátů. Sami se představili a zdůvodnili, proč mají o tyto funkce zájem.

Volby probíhaly tajně a nejdříve jsme všichni volili předsedu ŠP a teprve potom zvlášť místopředsedy za parlamenťáky 1. a 2. stupně. A výsledek ?

Předseda  – Jan Nový 9.A

místopředseda – Tereza Šikolová 8.A

místopředseda – Estella Yvone Marlowe  4.A

Co nás čeká v nejbližší době ?

Pátek 28.3.   od 10.00 hod. do 12.45 hod. – zážitkové soustředění všech parlamenťáků. Podle počasí strávíme dopoledne buď v přírodě nebo v prostorách školní družiny.

Čtvrtek 27.3.  o velké přestávce ve sborovně fotografování parlamenťáků z 5. – 9. roč.

Čtvrtek 3.4. o velké přestávce ve sborovně fotografování parlamenťáků z 1. – 4. roč.

Úkoly : Vypracovat ve třídách návrh jídelníčku  na 1 týden ( 1. – 4. roč.) a na 2 týdny ( 5. – 9. roč.), vždy oběd č.1 a oběd č.2. Termín odevzdání – do 10.4. 2014. Parlamentáři dostali informace a instrukce od p.Charvátové, ředitelky školní jídelny.

img-0022-nahled  img-0039-nahled

img-0028-nahled img-0029-nahled img-0030-nahled

img-0034-nahled img-0037-nahled

Ve dnech 10.2. a 17.2. 2014 proběhly na celé škole v třídnických hodinách volby dvou zástupců každé třídy do školního parlamentu.

Nový školní parlament se sešel v počtu 38 dětí dne 10.3.2014 ve školní jídelně ke svému prvnímu slavnostnímu zasedání. Parlamentáře uvítala paní ředitelka Mgr. M. Pažoutová a popřála jim hodně úspěchů v jejich práci, od paní učitelek PhDr. D. Kubové a Mgr. A. Tupé vyslechli, jaké jsou  hlavní úkoly ŠP a jak bude práce v parlamentu organizována.

Když se seznámili se Stanovami  ŠP,  každý svým podpisem stvrdil Slib člena ŠP. Všichni obdrželi  zápisník, desky a vizitku parlamentáře. Nakonec jsme si  na památku pořídili společné foto.

Příští schůzka se bude konat dne 24.3.2014 v 7.45 hod. ve školní jídelně.

img-3963-nahled

Celý článek »»

Program :

  1. Zhodnocení práce ŠP za uplynulý kalendářní rok.Připomněli jsme si všechny aktivity, které náš parlament uskutečnil od února 2013.Shodli jsme se, že nejúspěšnější byl projekt Zapojení dětí do přípravy územního plánu našeho města.Z iniciativy ŠP došlo ke zlepšení materiálního vybavení školy a ke změnám v organizaci školního života. Kromě úspěchů máme ale i rezervy, pro další období je třeba rozvíjet větší samostatnost, iniciativu a odpovědnost jednotlivých členů ŠP, především při vytváření a uskutečňování  třídních a školních projektů.
  2. Příprava voleb nových zástupců tříd do ŠP na rok 2014.Volby  ve spolupráci třídního učitele a parlamentáře se budou ve třídách konat v třídnických hodinách 10.2. a 17.2. 2014.
  3. Diskuse a představy o budoucnosti našeho školního parlamentu.ŠP souhlasí s navrhovanou možností oddělených pracovních schůzek zvlášť pro zástupce tříd prvního a druhého stupně.
  4. Náměty a připomínky žáků.Zástupci 8.A a 9.A navrhovali posunutí šatních skříněk z důvodu omezeného prostoru, což není možné z technických důvodů. Někteří žáci 2. stupně poničili sedačky na chodbě ve 2. patře, proto ŠP rozhodl, že budou odklizeny, případně přemístěny na 1. patro.Dotazy žáků na kontejnery na tříděný odpad, postupně se budou do tříd doplňovat.
  5. Informace paní ředitelky o nové nabídce svačinek, organizované školní jídelnou.Do všech tříd doručeny lístky s informací pro rodiče, více informací a přihláška na web. stránkách školy – školní  jídelna.
  6. Zahajovací schůzka nového školního parlamentu se koná 10.3.2014

 

Program :

  1. Složení slibu nového člena ŠP – Jan Novotný, 6.B
  2. Vystoupení tří členů mediálního kroužku, kteří informovali o svém internetovém časopisu Brďák a anketě -  Nebe, peklo na talíři. Požádali parlamentáře o propagaci této soutěže ve všech třídách naší školy a slíbili i odměny za nejlepší příspěvky. Bližší informace na webu školy.
  3. Vyhodnocení návrhů na vysazení nového stromu před školou. Bude to červený javor a vysadí ho  sami žáci v rámci pracovního vyučování.
  4. Akce Setkávání tříd. Konkrétní návrhy předložili především zástupci tříd z 1. stupně a zaslouží pochvalu. Ostatní parlamentáři mají tento úkol splnit do konce listopadu.
  5. Projednávání kázeňských problémů některých žáků 7.A a 7.B, paní ředitelka Mgr. M. Pažoutová informovala o svolání mimořádné schůzky rodičů. Předsedovi ŠP bylo v této souvislosti zdůrazněno, že svým chováním musí být příkladem ostatním spolužákům.
  6. Projekt  Implementace etické výchovy. Informace o jeho realizaci na naší škole ve škol. roce 2013/14 podala paní učitelka PhDr. D. Kubová.
  7. Připravované akce : 10.12.2013 – Den otevřených dveří, 14.12.2013 – Knoflíkový trh. Žáci se budou podle svých možností podílet na předvánoční výzdobě tříd a školy a připraví si výrobky na tradiční Knoflíkový trh.
  8. Příští schůzka školního parlamentu je 13.1.2014 v 8.00 hod. ve sborovně

Program :

  1. Informace o změnách ve složení  ŠP – v současnosti  18 členů ŠP, zástupci 1.ročníků budou pracovat až od 2.pol.škol.roku 2013/2014 ( po volbách do ŠP ), nový zástupce třídy 6.B.
  2. Volba nového předsedy ŠP ( zvolen byl Zdeněk Říha ze 7.A ).
  3. Informace o anketě Strom roku 2013 ( pořádá Nadace Partnerství ), všichni obdrželi pro svoji třídu hlasovací archy, ve kterých mohou žáci podpořit Skalecký buk v Mníšku pod Brdy. Akce je zcela dobrovolná.
  4. Návrhy na vysazení  nového stromu ( keřů ) před naší školou – diskuze, návrhy, ev. výtvarná soutěž proběhnou v jednotlivých třídách.
  5. Návrh akce  Setkávání tříd – zástupci ŠP projednají ve svých třídách. V třídnických hodinách společné setkávání paralelních tříd v rámci jednoho ročníku. Cílem je pozitivně ovlivňovat a upevňovat vzájemné vztahy a spolupráci mezi  třídními kolektivy.
  6. Připomínky a požadavky žáků k životu ve škole, na které v diskuzi reagovala paní ředitelka – problémy spojené s provozem v nových šatnách a ve školní jídelně, zájem žáků o zřízení školního bufetu, vybavení některých tříd, dodržování kázně o přestávkách a  ochrana školního majetku.
  7. Úkoly :  a) hlasovací archy (Strom roku 2013) a návrhy na vysazení stromu před školou odevzdat do 4.10. do ředitelny, b) akce Setkávání tříd – návrh programu za svoji třídu připravit do příští schůzky ŠP.
  8. Příští schůzka školního parlamentu je 11.11. 2013 v 8. 00 hod. ve sborovně.

                     

 

Program :

 

 1.  Poděkování všem členům ŠP za jejich dosavadní práci a rozloučení s předsedou Dušanem Bláhou ( 9. roč.).

 2.  Vyhodnocení návrhů tříd a informace o nákupu sportovních potřeb za peníze utržené ze sběru.

 3.  Informace paní ředitelky Mgr.Michaely Pažoutové o plánovaných změnách ve škol. roce 2013/2014 ( rozšíření kapacity ŠD, změny    

      v ŠVP, personální změny, rekonstrukce 2. patra budovy školy ).

 4.  Hodnocení, návrhy a připomínky jednotlivých zástupců tříd, diskuze.

 5.  Exkurze  do školní kuchyně pod vedením paní Charvátové, ved. školní jídelny.

 6.  Příští schůzka  ŠP se bude konat v září 2013 a bude volen nový předseda ŠP.

 

 

 

Hosté : paní Dagmar Charvátová

            vedoucí školní jídelny

Program :

1. Beseda s paní Charvátovou

    – informace o předpisech týkajících se sestavení jídelníčku

    – spotřební koš

    – diskuze k dotazům, návrhům  a připomínkám žáků

    – pozvání členů ŠP na exkurzi do školní kuchyně

2. V. Martínková ( 9.A ) předala návrh jídelníčku na květen.

     9.B ( D. Bláha ) – připraví návrh jídelníčku na červen.

3. Náměty a požadavky žáků – shrnutí, zhodnocení ( vyuč. D. Kubová )

    – vytvoření tabla členů ŠP ( umístěn ve vestibulu školy )

    – zavedení email. adres pro všechny členy ŠP ( 1. – 5. roč. )

    – řešení konkrétních výchovných problémů ( řed. M. Pažoutová )

    – dovybavení školní kuchyňky

    – instalace zrcadel na WC

4. Dotazy a diskuze s paní ředitelkou

    – příprava Dne dětí ( 31.5. ), žáci 9. roč. pomohou  při organizaci sportovní olympiády pro 1. stupeň

    – rozloučení žáků 9. roč. v závěru škol. roku

    – informace o vybavení školy novými  IT a o plánované rekonstrukci 2. patra budovy školy

    – celoškolní sběr papíru – v příštím školním roce průběžně

5. Úkol – všichni do 23.4. zašlou emailem návrhy svých tříd na zakoupení sportovních potřeb za  peníze utržené ze sběru papíru            

6. Instruktáž nejmladších členů ŠP k používání emailu

7. Příští schůzka ŠP se koná 25.6. 2013 v 8. 00 hod. ve sborovně.

 

Dne 22.3.2013 se členové školního parlamentu setkali v městském kulturním středisku se zástupci města.

Předtím se však jednání ŠP zúčastnil pan starosta, který dětem představil projekt zapojení veřejnosti do přípravy územního plánu a osobně pozval členy ŠP na dětské diskuzní fórum, jehož cílem je zjistit názory dětí na tři základní témata – volný čas, veřejná prostranství a bezpečná cesta do školy.

O těchto třech oblastech se debatovalo ve všech třídách a parlamentáři si připravovali podklady pro diskuzi zaměřenou na potřeby a zájmy dětí ve vztahu k připravovanému územnímu plánu.

Setkání se zúčastnilo 27 dětí, které byly podle hlavních témat rozděleny do tří skupin a každá skupina  měla na zpracování otázek a odpovědí a řešení zadaných úkolů na pomoc dospělé z řad zástupců města, pracovníků úřadu,policie, strážníků a odborné veřejnosti.

Děti byly pochváleny za to, že přistupovaly ke svým úkolům zodpovědně a pečlivě a že předložily v diskuzi mnoho námětů, připomínek a zajímavých nápadů. Také pro ně to byla zcela nová a zajímavá zkušenost.

A jak to vidí jeden z dětských účastníků ?

Celý článek »»

Hosté:  Ing. P. Digrin Ph.D a pan M.Navrátil,

              zástupci mediálního kroužku naší školy

 

Program:

1. Schválení stanov školního parlamentu.

2. Složení slibu člena školního parlamentu.

3. Jednání ŠP se starostou města Ing. P. Digrinem. Výzva pana starosty ke spolupráci žáků školy při přípravě územního plánu města.

4. Vyhodnocení  návrhů žáků, týkajících se zlepšení prostředí a života ve škole, a jednání s paní ředitelkou Mgr. M. Pažoutovou o možnostech jejich realizace.

5. Diskuze a připomínky členů ŠP k problematickému chování některých žáků naší  školy.

6. Informace o přípravách Velikonočního jarmarku a Velikonoční akademie (25.3.2013)

6. Úkol do 19.3. všichni odevzdají do schránky důvěry lístky s návrhy na řešení tří témat, která navrhl pan starosta. Tyto návrhy je nutno předem projednat se spolužáky ve třídě ve spolupráci s tř. učitelkou.

7. Dne 22.3.2013 v 9.00 hod. se bude v městském kulturním středisku konat setkání  členů školního parlamentu (žáků 3. – 9. ročníku) se zástupci města, kde ve spolupráci s odborníky budou vyhodnocovány návrhy žáků k připravovanému územnímu plánu města Mníšek pod Brdy

8. Příští schůzka školního parlamentu se koná dne 9.4. v 8.00 hod. ve sborovně.

Celý článek »»

Program:

  1. Seznámení členů parlamentu mezi sebou navzájem

  2. Seznámení s činností školního parlamentu a návrh stanov

  3. Seznámení se souhrnnými celoškolními výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na zjištění spokojenosti žáků ve škole

  4. Diskuze s paní ředitelkou a koordinátorem, dotazy, návrhy

  5. Volba předsedy školního parlamentu ( zvolen byl Dušan Bláha – 9.B )

  6. Úkol – všichni do 12.2. odevzdají do schránky důvěry ( v přízemí budovy školy )lístečky s návrhy, co by chtěli řešit na půdě parlamentu.Tyto návrhy předem projednají s žáky své třídy ( musí být schváleny nadpoloviční většinou hlasů ).

  7. Organizace – třídní učitelé a i vyučující výchov ( Vko, Rv,. . .) dají časový prostor pro jednání parlamentáře s žáky ( je povinen informovat ostatní o jednání parlamentu a projednat a nechat schválit návrhy za celou třídu ).Tato činnost nebude probíhat na úkor hlavních vyuč. předmětů a zatím se nebudou ani organizovat samostatné třídnické hodiny .

  8. Příští schůzka ŠP se koná dne 5.3. v 8.00 hod. ve sborovně

 

obrazek obrazek obrazek
obrazek obrazek obrazek

          ZÁKLADNÍ ŠKOLA MNÍŠEK POD BRDY,OKR. PRAHA ZÁPAD

Komenského 420, 252 10  Mníšek pod Brdy, IČO 47005203

logo  

IČO: 47005203 , IZO: 600053458 , č.ú.: 384894399/0800 , tel: 318 592 254  

GSM: 775 602 008

e-mail: zs.mnisek@zsmnisek.cz, www.zsmnisek.cz

 

 

 

STANOVY ŠKOLNÍHO PARLAMENTU

 

  1. Členové školního parlamentu jsou voleni svými spolužáky jednou ročně. V nutném případě mohou být nadpoloviční většinou svých spolužáků odvoláni. Na jejich místo  pak nastupuje další zvolený zástupce třídy a ve třídě se volí další náhradník.
  2. Zvolený člen je povinen se pravidelně zúčastňovat všech řádných i mimořádných jednání školního parlamentu. Nemůže-li se jednání zúčastnit, je povinen se omluvit a sjednat za sebe náhradu (zvoleného zástupce).
  3. Všichni členové školního parlamentu mají navzájem zcela rovnoprávné postavení. V případě hlasování platí: 1 člen = 1 hlas. Ke schválení návrhu je třeba nadpoloviční většiny hlasů zúčastněných zástupců tříd. Přítomní dospělí hlasovací právo nemají.
  4. Povinností každého člena parlamentu je  informovat pravdivě své spolužáky o průběhu jednání školního parlamentu, o projednávaných problémech a o rozhodnutích, ke kterým školní parlament dospěl.
  5. Rozhodnutí školního parlamentu jsou pro všechny žáky závazná.
  6. Školní parlament není oprávněn zasahovat do záležitostí, jejichž řešení patří do pravomoci vedení školy. Rozhodnutí ředitelky a vedení školy je povinen respektovat.
  7. V případě, že práce školního parlamentu bude pouze formální, může ředitelka školy jeho činnost kdykoliv ukončit.

 

        SLIB  ČLENA  ŠKOLNÍHO  PARLAMENTU

 

           Slibuji, že budu respektovat a dodržovat  Stanovy školního parlamentu.

           Slibuji na svou čest, že svůj úkol budu vykonávat v zájmu všech žáků

           podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.

 

Školní parlament byl na naší škole založen v únoru 2013. 

Jeho založení předcházelo v prosinci 2012 dotazníkové šetření zaměřené na zjištění spokojenosti žáků ve škole, vyhodnocení výsledků šetření v jednotlivých třídách a uskutečnily se volby zástupců do parlamentu.

V současnosti má parlament 20 členů, každá třída 1. až 9. ročníku si zvolila jednoho zástupce.

Zástupci žáků se v parlamentu zabývají řešením problémů školy a návrhy žáků.Jeho prostřednictvím komunikují žáci s vedením školy, mají možnost zřizovat různé akce a dozvídat se nové informace o dění ve škole.

Na pravidelných setkáních členové parlamentu přednášejí návrhy a připomínky spolužáků ke vzdělávacímu procesu, prostředí, školním akcím, vzájemnému soužití. Společně je projednají, vyjadřují se k nim a realizují potřebná opatření. O průběhu jednání své spolužáky informují. Své dotazy a návrhy adresují nejen vedení školy, ale i učitelům,kteří na ně reagují, probíhá dialog pro nalezení optimálního řešení.Učitelé členy parlamentu podporují, povzbuzují a vedou při jejich aktivitách pro školu.

Činnost školního parlamentu koordinuje vyučující PhDr. Dagmar Kubová.

Rok 2015/2016   |   Rok 2014/2015   |   Rok 2013/2014   |   Rok 2012/2013   |   Kontakt   |   CD 50 let školy   |   Starší fotografie   |   Gmail   |   Admin   |   RSS