Akreditace Erasmus +

           AKREDITACE ŠKOLY V PROGRAMU ERASMUS PLUS 2024–2027

                      Číslo akreditace:  2023-1-CZ01-KA120-SCH-000189957

Naší škole se, jako jedné z mála škol v České republice, podařilo získat velice cennou akreditaci Erasmus plus. Díky akreditaci může škola každý rok žádat o peníze z fondů EU, které budou využity jednak pro mobility žáků do zahraničí, jednak pro vzdělávání pedagogů. 

Pro získání akreditace bylo nutné sestavit dlouhodobý plán vzdělávání žáků a cíle, jichž bude v následujících letech dosaženo.

Naše škola má stanoveny následující tři cíle:

1) Zvýšení kvalifikace učitelů v projektové výuce se začleněním kompetencí (digitální, čtenářskou, matematickou, badatelskou a environmentální) do výuky

V současnosti se na škole snažíme o definování kompetencí a jejich začlenění do předmětů a začínáme s projektovou výukou. Na škole plánujeme zavést projektovou výuku v každém ročníku na 1. a 2. stupni. Proto bychom chtěli získat teoretické znalosti i praktické dovednosti, jak danou výuku zorganizovat, jaké aktivity naplánovat a jakým způsobem hodnotit výsledek i práci žáků.

Také chceme začlenit kompetence do každého předmětu i do projektové výuky a k tomu potřebujeme přesně definovat, co každá kompetence obnáší, jak ji aplikovat ve výuce, a co konkrétně by si měl žák na konci projektů a výuky osvojit.

Při plánování práce jsme zjistili, že nám chybí teoretické znalosti a praktické dovednosti, a tak bychom se rádi zúčastnili školení na dané téma a podívali se do výuky na partnerských školách, kde už mají zkušenosti s projektovou výukou.

2) Zvyšování kvalifikaci učitelů v oblasti hodnocení a práce se žáky s SPU

Během školního roku na naší škole hodnotíme známkou, resp. procenty. Na konci roku jsme začali žáky hodnotit v kombinaci známka a slovní hodnocení (pro zvládnutí kompetencí). Zjistili jsme ale, že víc než 60 procent třídních učitelů na 2. stupni neví, jak správně napsat slovní hodnocení. Proto jsme se rozhodli stanovit jednotný postup a formu, jak dané hodnocení psát.

Také bychom rádi zavedli formativní hodnocení do výuky.

K tomu ale potřebujeme teoretické znalosti, které bychom rádi získali na odborných metodických kurzech. Navíc, potřebujeme i praktické ukázky hodnocení ve výuce, které bychom získali během stínování na partnerských školách, kde už mají zkušenosti s hodnocením.

Na škole máme hodně žáků s poruchami učení, a i přes veškerou snahu, se nám je nedaří úplně zapojovat do hodin. Naším cílem je, aby každý žák dosáhl svého maxima, a proto bychom se rádi inspirovali na odborných kurzech a praxi na partnerských školách.

3) Rozvoj kompetencí (digitální, čtenářský, matematický, badatelský a environmentální) a dovedností u žáků v rámci výuky a práci na projektech

Rozhodli jsme se, že v rámci výuky budeme více klást důraz na rozvoj kompetencí, a ne jenom vědomostí. Proto bychom chtěli zakomponovat kompetence do výuky všech předmětů.

Všechny změny ohledem začlenění kompetencí do předmětů a zavedení projektové výuky mají za cíl pomoct žákům získat potřebné znalosti a dovednosti pro vlastní studium i budoucí život.

Daný způsob výuky bude pro žáky větší motivaci osvojovat si učivo, naučí se správně orientovat v množství informaci, naučí se vyhodnotit vlastní snahu a práci, osvojí si pravidla komunikace, naučí se pracovat ve skupinách, týmu, budou motivování k výuce cizích jazyků a jejich používání.

Tento projekt je realizován za finanční podpory programu Erasmus+ Evropské unie.

Za obsah sdělení odpovídá výlučně Základní škola Mníšek pod Brdy. Sdělení nereprezentuje názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jeho obsahem.

Sdílet